Porsche 992.2 GT3 Touring

Årsmodell:

2025

Ytelse:

510 HK

Pris:

4 190 000

0-100:

3,9 sek.

Toppfart:

313 km/h

Del denne bilen på:

Råtøff GT3 Touring 992,2 med Lightweight package, bakseter og manuell!

Spesifikasjoner

Toppfart:

313 km/h

0-100:

3,9 sek.

Ytelse:

510 HK

Gearkasse:

manuell

Antall gear:

6

Drivstoff:

bensin

Eksteriørfarge:

Slate Grey Neo

Interiørfarge:

Utvidet, sort skinninteriør med kontrastsømmer i "GT-Silver"

Karosseri:

coupe

Kilometerstand:

314

Reg. første gang:

30.04.25

Årsmodell:

2025

Mer om bilen

Når lidenskap møter presisjon, oppstår noe helt unikt – Porsche 911 GT3 Touring. I denne utgaven kombineres motorsportens rå DNA med en diskret eleganse som skiller seg ut i mengden – uten å rope. 

Under panseret hviler den klassiske 4.0l selvpustende motoren som har en turtallsgrense på 9.000 omdreininger. I samspill med en klassisk 6-trinns manuell girkasse, får du en helt analog og ufiltrert kjøreopplevelse – der hver giring føles, høres og belønnes.

Dette er første gang GT3 Touring kommer med bakseter som en opsjon, og det har selvfølgelig denne bilen. Den har også den ettertraktede Lightweight package, som reduserer bilens vekt med over 22 kg. Pakken inneholder blant annet tak og diverse komponenter i chassis i karbonforsterket plast, karbon interiørlister, en kortere girspak ( lik den du finner i 911 S/T), Magnesium felger og foldbare bøtteseter. Kombinasjonen av Lightweight package, bakseter og manuelt gir gjør denne bilen helt unik - den ultimate drivers car?

Videre er bilen helfoliert i PPF i en meget bra utførelse. Dette er en unik mulighet til å anskaffe seg en av de første 992.2 GT3 Touring, og det i en helt unik spec og utstyrskombinasjon!

Utstyr

Infotainment

  • Navigasjonsmodul for PCM
  • Smarttelefonmodul med trådløs lading
  • BOSE® Surround Sound System
  • Apple Car Play
  • DAB+

Sikkerhet

  • Tyre sealing compound and electric air compressor
  • Belt Outlet Trims Race-Tex including ISOFIX
  • ParkAssist (rear)
  • Lane Keeping Assist
  • Trafikkskiltgjenkjenning
  • Emergency Auto Brake inkl. fotgjengerbeskyttelse
  • Emergency call systems eCall and bCall

Eksteriør

  • Slate Grey Neo lakk
  • Airblades front apron painted in Exterior Colour
  • Exclusive Design Fuel Filler Cap
  • Tinted HD-Matrix LED Main Headlights and accent ring in White
  • Exclusive Design Taillights
  • 20-/21-Inch 911 GT3 forged Magnesium lightweight wheels
  • ‘PORSCHE’ Logo LED Door Courtesy Lights

 

Interiør

  • Svart interiør med utvidet skinn og kontrastsømmer i GT-Sølv
  • Steering Column Casing Leather
  • Rear Seats
  • Seat heating (front)
  • Roof lining and A-/B-/C-pillar trims in Race-Tex black
  • Door sill guards Carbon matt, illuminated
  • Pedals and Footrest Aluminium
  • Lightweight Sport bucket seats (foldable)
  • Passenger footwell storage net

Teknisk

  • Lightweight Package:

    Exterior: Roof made of carbon fibre reinforced plastic (CFRP) painted in exterior colour.

    Interior: Lightweight door panel with door pull handle in visible carbon (satin finish) as well as storage net, Shortened GT-specific gear lever (only in conjunction with 6-speed GT sports manual transmission). Badge with Leightweight package logo in front of gear selector. Interieur package carbon. Lightweight Sport bucket seats (foldable). 

    Chassis: Anti-roll bars and coupling rods on rear axle as well as thrust field made of carbon fibre reinforced plastic (CFRP). 20-/21-inch Magnesium Lightweight Wheels.

     

  • 4.0 liter sekssylindret, selvpustende boxermotor. 510 HK / 450 Nm
  • Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) with Brake Calipers painted in Black (high-gloss)
  • Lifting system front axle
  • Chrono package
  • HomeLink®
  • Bakhjulsstyring

Historikk

Bilen er en av de første som ble levert i Norge. Grunnet endrede behov og planer har nåværende eier valgt å vurdere salg. Bilen er ennå ikke innkjørt ( innkjøring på minimum 1.500 km) og fremstår som ny. 

Fun facts

GT3 Touring (som resten av 992 GT3-serien) bruker en double wishbone-forstilling, inspirert av 911 RSR, Porsche sin GTE-racer fra Le Mans. 

Den første Touring kom etter at Porsche bygget en “spesialversjon uten vinge” av GT3 for en lojal kunde – og responsen var så positiv at Touring ble en serievariant.

992.2 GT3 Touring er den første GT3 Touring med bakseter, noe som gjør den enda mer brukervennlig.