2025
510 HK
4 190 000
3,9 sek.
313 km/h
Råtøff GT3 Touring 992,2 med Lightweight package, bakseter og manuell!
313 km/h
3,9 sek.
510 HK
manuell
6
bensin
Slate Grey Neo
Utvidet, sort skinninteriør med kontrastsømmer i "GT-Silver"
coupe
314
30.04.25
2025
Når lidenskap møter presisjon, oppstår noe helt unikt – Porsche 911 GT3 Touring. I denne utgaven kombineres motorsportens rå DNA med en diskret eleganse som skiller seg ut i mengden – uten å rope.
Under panseret hviler den klassiske 4.0l selvpustende motoren som har en turtallsgrense på 9.000 omdreininger. I samspill med en klassisk 6-trinns manuell girkasse, får du en helt analog og ufiltrert kjøreopplevelse – der hver giring føles, høres og belønnes.
Dette er første gang GT3 Touring kommer med bakseter som en opsjon, og det har selvfølgelig denne bilen. Den har også den ettertraktede Lightweight package, som reduserer bilens vekt med over 22 kg. Pakken inneholder blant annet tak og diverse komponenter i chassis i karbonforsterket plast, karbon interiørlister, en kortere girspak ( lik den du finner i 911 S/T), Magnesium felger og foldbare bøtteseter. Kombinasjonen av Lightweight package, bakseter og manuelt gir gjør denne bilen helt unik - den ultimate drivers car?
Videre er bilen helfoliert i PPF i en meget bra utførelse. Dette er en unik mulighet til å anskaffe seg en av de første 992.2 GT3 Touring, og det i en helt unik spec og utstyrskombinasjon!
Lightweight Package:
Exterior: Roof made of carbon fibre reinforced plastic (CFRP) painted in exterior colour.
Interior: Lightweight door panel with door pull handle in visible carbon (satin finish) as well as storage net, Shortened GT-specific gear lever (only in conjunction with 6-speed GT sports manual transmission). Badge with Leightweight package logo in front of gear selector. Interieur package carbon. Lightweight Sport bucket seats (foldable).
Chassis: Anti-roll bars and coupling rods on rear axle as well as thrust field made of carbon fibre reinforced plastic (CFRP). 20-/21-inch Magnesium Lightweight Wheels.
Bilen er en av de første som ble levert i Norge. Grunnet endrede behov og planer har nåværende eier valgt å vurdere salg. Bilen er ennå ikke innkjørt ( innkjøring på minimum 1.500 km) og fremstår som ny.
GT3 Touring (som resten av 992 GT3-serien) bruker en double wishbone-forstilling, inspirert av 911 RSR, Porsche sin GTE-racer fra Le Mans.
Den første Touring kom etter at Porsche bygget en “spesialversjon uten vinge” av GT3 for en lojal kunde – og responsen var så positiv at Touring ble en serievariant.
992.2 GT3 Touring er den første GT3 Touring med bakseter, noe som gjør den enda mer brukervennlig.