Jaguar XJR 4.2 V8 Supercharged

Årsmodell:

2005

Ytelse:

395 HK

Pris:

375 000

0-100:

5,3 sek.

Toppfart:

250 km/h

Del denne bilen på:

Rålekker Jaguar XJR i sjelden fargekombinasjon til sympatisk pris. Grip muligheten!

Spesifikasjoner

Toppfart:

250 km/h

0-100:

5,3 sek.

Ytelse:

395 HK

Gearkasse:

automat

Antall gear:

6

Drivstoff:

bensin

Eksteriørfarge:

Pacific Bue metallic

Interiørfarge:

Ivory / Warm Charcoal sportsinteriør

Karosseri:

sedan

Kilometerstand:

131192

Reg. første gang:

07.01.05

Årsmodell:

2005

Mer om bilen

Jaguar XJR var en av de mest distingverte sportssedanene i luksusbil-segmentet i 2005. Med skinn og trepaneler spesielt utvalgt til hver bil og stor grad av håndverk, har interiøret en særegen og intim atmosfære med høy kvalitetsfølelse. Og med aluminiumskarrosseriets stramme men tidløse design, demonstrerer den hvordan Jaguar Cars behersket håndverk og finesse på denne tiden.

Denne bilen har kun vært eid av voksne bilentusiaster og den har vært stelt og passet godt på i alle år. 
Den leverer en imponerende kjøre- og eierglede og kombinert med den sympatiske prisen er dette et sjeldent godt kjøp! 

Utstyr

Infotainment

  • Navigasjonssystem med 7" Touchscreen - DVD-basert
  • Jaguar Sound System
  • DAB-adapter
  • CD-skifter med plass til 6 CD-plater i bagasjerommet

Sikkerhet

  • Adaptive Restraint Technology System (ARTS)
  • Airbags for fører og passasjer foran
  • Sideairbags for fører og passasjerer
  • Hodeairbags foran og bak
  • Antiwhiplash-seter foran
  • ABS-bremser med elektronisk bremsekraft distribusjon
  • Emergency Brake Assist (EBA)
  • Energy absorbent seating system
  • Automatiske setebeltestrammere foran og bak
  • ISOFIX-setebeltefester for barneseter i baksetet
  • Traction Control
  • Dynamic Stability Control (DSC) med Panic Brake Assist
  • Jaguar alarm med bevegelsessensor, glassensor og startsperre

Eksteriør

  • Bi-Xenon lys
  • Parkeringssensorer foran og bak
  • Elektrisk foldbare, automatisk nedblendbare og oppvarmede sidespeil med bakkelys
  • Garasjedøråpner for 3 porter
  • Oppvarmet frontrute
  • Regnsensor
  • Tåkelys bak
  • Servolukking av bagasjelokk
  • Vinduslister og dørlister lakkert sort
  • Grillramme lakkert i bilens farge
  • Mesh Grille
  • Metallic lakk
  • Sommerdekk på Performance lettmetallfelger, 19"

Interiør

  • 16/12-veis elektrisk justerbare forseter med 3 minner for fører
  • R-sportsinteriør i Ivory / Warm Charcoal
  • Oppvarmede forseter
  • Treratt med skinnbesetning, elektrisk justerbart m/3 minner
  • Elektrisk justerbare pedaler med 3 minner
  • Burr Walnut interiørpaneler
  • Tillegg for Ivory skinnfarge
  • Automatisk nedblendbart innvendig speil
  • Analog klokke
  • Strømuttak i hanskerom og midtkonsoll bak
  • Cigar Lighter foran og bak
  • Doble koppholdere foran og bak
  • Originale teppematter
  • Solgardin i bakruten, elektrisk

Teknisk

  • 6-trinns ZF automatgear, elektronisk styrt
  • Luftfjæring
  • CATS (Computer Active Technology Suspension)
  • Sportsfjæring
  • Cruise Control
  • Trip Computer
  • Elektronisk parkeringsbrems
  • Hastighetsavhengig servostyring
  • High performance R braking system
  • Bremseskiver foran og bak, ventilerte
  • Bremsekalippere med R-logo
  • Aluminiumskarrosseri og plattform

Historikk

Levert ny hos Emil Frey i Sveits (en av Europas eldste Jaguar-importører) 07.01.2005. Den hadde kun én eier i Sveits, en god kunde av Emil Frey. Vår kunde kjøpte bilen hos Emil Frey´s Jaguar forhandler ved deres hovedanlegg i Safenwil i 2017 og fikk den registrert 27.07.2017 på norske skilter.
Den har fått servicer regelmessig og vært svært pent behandlet av en ekte Jaguar-entusiast, som kjøpte sin første nye Jaguar av meg hos Oslo Jaguar Service i 1994.

Den har nylig gjennomgått en nøye tilstandskontroll og fått nye bremseskiver og klosser foran samt en grundig shine hos Car Spa.
Den leveres med tilstandsrapport.

Fun facts

Jaguar har alltid vært opptatt av å bygge biler som leverer kjøreglede og gode kjøreegenskaper. Under utviklingen av denne XJ-generasjonen, ble bilene testet hardt i temperaturer opp mot 50 grader i Arizona og ned mot -40 grader i Nord-Canada. De testet bremser, motorer, drivverk og kjølesystemer ved å utsette bilene for ekstreme påkjenninger over Europas høyeste og bratteste alpepass og bilenes holdbarhet i tester som tilsvarte 160.000 km med høyhastighetskjøring på Autobahner og 240.000 km med "whole Life" kjøring. To ganger. En av testrutine Jaguar Cars brukte mye i utviklingen av denne modellen, var en 22 km lang, svingete landevei igjennom Eiffel-skogen i Tyskland. Ruten inneholder 73 svinger og alle typer kjøreunderlag, vinkler og stigninger. Jaguar XJ prototyper gjennomgikk harde tester i mer enn 8.000 km på denne veien. Den kalles "Nordschleife" og er den største delen av den legendariske racerbanen Nürburgring. Nürburgring ble åpnet som en Grand Prix bane i 1927 og er kjent som den ultimate testen for å finne ut hva som gjør en superbil til nettopp superbil.

Med lightweight aluminiumskonstruksjon, kraftig, kompressormatet V8, en myk men hurtig 6-trinns automatkasse og avansert hjuloppheng, var det ingen andre luksussedaner som kjørte like bra, i følge bilmagasinet EVO.

Thomas Øvreseth

Thomas Øvreseth
Daglig leder

+47 900 11 189