2005
395 HK
375 000
5,3 sek.
250 km/h
Rålekker Jaguar XJR i sjelden fargekombinasjon til sympatisk pris. Grip muligheten!
250 km/h
5,3 sek.
395 HK
automat
6
bensin
Pacific Bue metallic
Ivory / Warm Charcoal sportsinteriør
sedan
131192
07.01.05
2005
Jaguar XJR var en av de mest distingverte sportssedanene i luksusbil-segmentet i 2005. Med skinn og trepaneler spesielt utvalgt til hver bil og stor grad av håndverk, har interiøret en særegen og intim atmosfære med høy kvalitetsfølelse. Og med aluminiumskarrosseriets stramme men tidløse design, demonstrerer den hvordan Jaguar Cars behersket håndverk og finesse på denne tiden.
Denne bilen har kun vært eid av voksne bilentusiaster og den har vært stelt og passet godt på i alle år.
Den leverer en imponerende kjøre- og eierglede og kombinert med den sympatiske prisen er dette et sjeldent godt kjøp!
Levert ny hos Emil Frey i Sveits (en av Europas eldste Jaguar-importører) 07.01.2005. Den hadde kun én eier i Sveits, en god kunde av Emil Frey. Vår kunde kjøpte bilen hos Emil Frey´s Jaguar forhandler ved deres hovedanlegg i Safenwil i 2017 og fikk den registrert 27.07.2017 på norske skilter.
Den har fått servicer regelmessig og vært svært pent behandlet av en ekte Jaguar-entusiast, som kjøpte sin første nye Jaguar av meg hos Oslo Jaguar Service i 1994.
Den har nylig gjennomgått en nøye tilstandskontroll og fått nye bremseskiver og klosser foran samt en grundig shine hos Car Spa.
Den leveres med tilstandsrapport.
Jaguar har alltid vært opptatt av å bygge biler som leverer kjøreglede og gode kjøreegenskaper. Under utviklingen av denne XJ-generasjonen, ble bilene testet hardt i temperaturer opp mot 50 grader i Arizona og ned mot -40 grader i Nord-Canada. De testet bremser, motorer, drivverk og kjølesystemer ved å utsette bilene for ekstreme påkjenninger over Europas høyeste og bratteste alpepass og bilenes holdbarhet i tester som tilsvarte 160.000 km med høyhastighetskjøring på Autobahner og 240.000 km med "whole Life" kjøring. To ganger. En av testrutine Jaguar Cars brukte mye i utviklingen av denne modellen, var en 22 km lang, svingete landevei igjennom Eiffel-skogen i Tyskland. Ruten inneholder 73 svinger og alle typer kjøreunderlag, vinkler og stigninger. Jaguar XJ prototyper gjennomgikk harde tester i mer enn 8.000 km på denne veien. Den kalles "Nordschleife" og er den største delen av den legendariske racerbanen Nürburgring. Nürburgring ble åpnet som en Grand Prix bane i 1927 og er kjent som den ultimate testen for å finne ut hva som gjør en superbil til nettopp superbil.
Med lightweight aluminiumskonstruksjon, kraftig, kompressormatet V8, en myk men hurtig 6-trinns automatkasse og avansert hjuloppheng, var det ingen andre luksussedaner som kjørte like bra, i følge bilmagasinet EVO.
Thomas Øvreseth
Daglig leder
Send e-post
+47 900 11 189