Porsche 911 Carrera 4 GTS

992.1

Årsmodell:

2023

Ytelse:

480 HK

Pris:

2 195 000

0-100:

3,3 sek.

Toppfart:

309 km/h

Del denne bilen på:

"The GTS is the sweet spot in the range" - Harry Metcalfe - Harry´s garage under prøvekjøring av 911 Carrera GTS i 2022

Spesifikasjoner

Toppfart:

309 km/h

0-100:

3,3 sek.

Ytelse:

480 HK

Gearkasse:

automat

Antall gear:

8

Drivstoff:

bensin

Eksteriørfarge:

Aventurine Green metallic

Interiørfarge:

GTS interior package in Black with Crayon stitching

Karosseri:

coupe

Kilometerstand:

10784

Reg. første gang:

04.11.22

Årsmodell:

2023

Mer om bilen

Dette er en av de mest sofistikerte Porsche 911´ene vi har sett. I GTS versjon med tilnærmet alt utstyr og den rålekre fargen Aventurine Green, får den virkelig bilhjertet vårt til å slå som trommesoloene til Nick Mason!
GTS-versjonen av den flotte 992-generasjonen er sannsynligvis "The sweet spot" blant 911-modellene. Den er raskere, mer sportslig dedikert og har fetere lyd enn Carrera S og samtidig byr den på bedre komfort og praktiske hverdagskvaliteter i forhold til GT3. Med senterbolt Turbo S felger og de kraftige bremsene fra 911 Turbo S, er den både råtøff og svært kjørbar.

Dersom du ønsker en Porsche 911 med distingverte detaljer, perfekt balanse mellom rå sportslighet og komfort i en classy konfigurasjon, er dette en av de fineste vi har sett!

Utstyr

Infotainment

  • BOSE® Surround Sound System, 12 høyttalere - 570W
  • Apple CarPlay
  • Android Auto
  • DAB+
  • Navigation Plus

Sikkerhet

  • Porsche Wet mode
  • Porsche Stability Management (PSM)
  • Porsche Traction Management (PTM)
  • Lane Keeping Assist including traffic sign recognition
  • Lane Change Assist with Turn Assist
  • ParkAssist (with Surround View)
  • Collission and Brake Assist inkludert fotgjengerbeskyttelse
  • Emergency call systems eCall and bCall
  • Driver Awareness Detection

Eksteriør

  • Tinted LED Main Headlights with Matrix Beam incl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
  • Exclusive Design Taillights
  • Exterior Package painted in Black (high-gloss) Porsche Exclusive Manufaktur
  • Side window trims in Black (high-gloss)
  • Electric slide/tilt glass sunroof
  • Electric folding and dimming exterior mirrors
  • Porsche Entry & Drive
  • Homelink
  • Dekkforsegling og elektrisk luftkompressor
  • Lightweight and noise insulated glass incl. Privacy Glass
  • Windscreen with grey top-tint
  • Deletion of 'GTS' logo on doors
  • Brake Calipers painted in Black (high-gloss)
  • 20/21" 911 Turbo S wheels with centre lock painted in Black high-gloss
  • Preparation for roof transport system
  • Skreddersydd støvpresenning for innendørs parkering

Interiør

  • Adaptive Sports seats Plus (18-way electrical with memory)
  • Heated front seats
  • Air conditioning
  • Ioniser
  • Heated GT Sports Steering Wheel in Race-Tex with Steering Wheel Panel Carbon matt
  • Interior Package in matt carbon Porsche Exclusive Manufaktur
  • Rev counter in Crayon
  • GTS logo on headrests in Crayon
  • Crayon seat belts
  • Roof lining in Race-Tex
  • Sun visors in Race-Tex
  • Automatically dimming interior mirror
  • Light Design Package

Teknisk

  • Porsche InnoDrive (Adaptive Cruise Control) with Active Lane Keeping
  • Front axle lift system
  • Power Steering Plus
  • Rear-Axle Steering
  • 8-speed Porsche Doppelkupplung (PDK)
  • Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
  • 3.0 litre six-cylinder twin-turbo - 480 PS / 570 Nm
  • Sports exhaust system
  • Porsche Dynamic Stability Control (PDCC)
  • Sport Chrono Package

Historikk

Denne bilen ble bestilt av Porsche Center Asker & Bærum som utstillingsbil og registrert i november-22, sannsynligvis for å unngå avgiftsøkningen som kom i januar 2023. Den ble solgt til første og nåværende eier i mai 2023, da han ikke ville bruke den på vinterføre.
Eieren av bilen har et langt liv i Norsk bilbransje og i både Norsk og internasjonal racing bak seg. Han har blant annet deltatt i historisk racing på det legendariske Goodwood Revival 15 ganger!
Bilen har derfor vært ivaretatt og kjørt av en voksen og svært bilkyndig herremann, som har pleiet den nesten like godt som sin kone. Den ser ut og oppleves som ny!

Fun facts

Vår 911 GTS er en av få som har Porsche´s fantastiske Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Dette grunnet komponentmangel på den tiden denne bilen ble produsert.
GTS har også et spesielt utviklet sportseksosanlegg og redusert lydisolering, for å gi den glade fører eksoslyd og kjøreglede som kan være avhengighetsskapende!

Aventurine Green er i dag en Paint To Sample (PTS) farge for Porsche 911, hvilket betyr et pristillegg på kr. 128.300,-

Thomas Øvreseth

Thomas Øvreseth
Daglig leder

+47 900 11 189