992.2
2025
541 HK
2 995 000
3,1 sek.
312 km/h
Rå og elegant 992.2 Targa 4 GTS!
312 km/h
3,1 sek.
541 HK
automat
8
elBensin
Vanadium Grey
Club skinninteriør tofarget i 'Basalt' svart / 'Classic Cognac’
cabriolet
8.950
21.11.24
2025
Opplev det beste fra to verdener – klassisk Targa-design og rå ytelse. Den splitter nye 911 Targa 4 GTS (992.2) kombinerer Porsche-arv med moderne teknologi og rå kjøreglede.
Under det tidløse karosseriet finner du en 3,6-liters flat-sekser med elektrisk turbo og integrert el-motor, som sammen leverer hele 541 hestekrefter og et dreiemoment på 610 Nm. Resultatet? En akselerasjon fra 0 til 100 km/t på bare 3,1 sekunder – med lynrask respons takket være Porsche T-Hybrid-systemet. Slagvolumet på motoren er økt fra hele 3.0l til 3.6l, noe som gir en betydelig grovere og karakteristisk Porsche-lyd. Den elektrisk spolte turboen bidrar til umiddelbar respons, mer dreiemoment på lavt turtall og jevnere og mer lineær akselerasjon. Resten av energien fra batteriet blir sendt til en liten el-motor som sitter på gearkassen. El-systemet bidrar til hele 54 hk ekstra og veier bare 50 kg.
Med firehjulstrekk, firehjulsstyring og PDK-girkasse, får du presisjon, balanse og kontroll – uansett kjøreforhold. Det ikoniske Targa-taket gir deg friheten til å nyte både coupe og cabriolet i én og samme bil, samt et slående vakkert utseende.
Denne bilen er veldig flott utstyrt og har en meget lekker og klassisk fargekombinasjon, Vanadium Grey Metallic og Cognac interiør. Kombinasjonen av den lekre og klassiske fargekombinasjonen, og de helt rå kjøreegenskapene GTS leverer, gjør dette til en vinner og en unik bil som skiller seg ut. Både eksteriør – og interiørfarge er nye tilvalg for 992.2, som gjør at bilen skiller seg ut fra tidligere modeller. I tillegg til alt ekstrautstyr på bilen, så er det ettermontert GT3 sideskjørt og Porsche Porsche Exclusive Turbonite Front Crest Emblem. Bilen har også keramisk coating og lakkforsegling fra den var ny.
Bilen ble levert ny av Porsche Center Son i slutten av november 2024 til en svært ivrig bil – og Porscheentusiast. Den er meget velholdt og tatt godt vare på.
Navnet "Targa" stammer fra det legendariske Targa Florio-løpet. Den ikoniske bøylen ble introdusert i 1965 som et sikkerhetsalternativ til cabriolet – og ble straks en designklassiker. Dette er første gang Porsche bruker en elektrisk drevet turbo i en 911 – inspirert direkte av teknologi fra Formel 1. Det eliminerer turbolag og gir boost før eksosen i det hele tatt når turboen.