Morgan Plus Four Turbo Automat

2-liters Twinscroll-turbo - 258 hestekrefter. 8-trinns automat

Årsmodell:

2021

Ytelse:

258 HK

Pris:

1 125 000

0-100:

4.8 sek.

Toppfart:

240 km/h

Del denne bilen på:

Spesifikasjoner

Toppfart:

240 km/h

0-100:

4.8 sek.

Ytelse:

258 HK

Gearkasse:

automat

Antall gear:

8

Drivstoff:

bensin

Eksteriørfarge:

Jaguar Firenze Red metallic

Interiørfarge:

Black Pebble Grain skinninteriør

Karosseri:

roadster

Kilometerstand:

8760

Reg. første gang:

17.06.21

Årsmodell:

2021

Mer om bilen

Den nye Morgan Plus-serien, bygget på den helt nye og avanserte Bonded Aluminium CX-plattformen, er fortsatt håndbygget av stolte håndverkere med helt spesielle ferdigheter, i den samme fabrikken Morgan sportsbiler har vært bygget siden 1914.

Aluminiums-plattformen og forskjermene er produsert av høyteknologiske samarbeidspartnere, mens resten av bilen er håndbygget på samme måte som Jaguar og Aston Martin bygger sine Continuation-modeller av Jaguar XKSS, C-Type, D-Type og Aston Martin DB5.

Vår bil er lakkert i Jaguar Firenze Red metallic. Med sortlakkerte eikefelger og uten reservehjul, har den en herlig balanse mellom elegant og rampete uttrykk. Den turbomatede 2.0-litersmotoren fra BMW fungerer utmerket sammen med den raske 8-tinns ZF-girkassen. 

Denne Morganen er svært lettkjørt og behagelig ved normal kjøring, men skifter umiddelbart til å være en fokusert og presis, moderne sportsbil hvis man "tråkker til".

Nybilpris for tilsvarende utstyrt Plus Four i dag er ca 1.5 millioner kroner.

Selges med 6 mnd/5.000 km garanti og tilstandsrapport.

Utstyr

Infotainment

  • Bluetooth Audio System
  • Smil og høy sosial aksept fra omverdenen

Sikkerhet

  • ABS bremser
  • Sentrallås med alarm

Eksteriør

  • Black Easy-up Mohair Hood
  • Black Mohair Hood Cover
  • Black Mohair Sidescreen Storage Bag
  • Luggage Rack
  • Runde speil
  • Polished Grille
  • Black Wing Beading
  • LED-frontlys med automatisk fjernlyssensor
  • Black Brake Calipers
  • Black Wire Wheels , 6,5x15"

Interiør

  • Håndsydd skinninteriør i Pebble Grained skinnkvalitet
  • Comfort Plus Seats med kraftige sidestøtter og justerbare korsryggstøtter
  • Horizontal stitch
  • Heated Windscreen
  • Sorte tepper 
  • Walnut Dashboard
  • Walnut midtkonsoll
  • Footwell lighting
  • Steering Wheel centre Black
  • Saddle Leather details Black
  • Sun visors
  • Chrome interior mirror

Teknisk

  • BMW 2.0 liter TwinPower Turbo, rekkefirer. 258 Hk/400 Nm dreiemoment
  • 8-trinns ZF automatgir, elektronisk styrt med Comfort, Sport, Sport + og Manual kjøreprogrammer
  • Tørrvekt: 1009 kg
  • Elektrisk servostyring
  • Bonded Aluminium Chassis
  • Trip Computer
  • Skivebremser på alle fire hjul

Historikk

Levert ny hos Morgan Oslo (Insignia) 17.06.21 til nåværende eier, som er bilsamler og Morganentusiast. Den er meget forsiktig behandlet og har hatt alle servicer og oppgraderinger hos Morgan Oslo.
Den er nettopp omfattende shinet hos Car Spa og vil bli levert med fersk service og tilstandsrapport fra Morgan Oslo.

Fun facts

Morgan Motor Cars ble etablert i 1909, av Henry Frederick Stanley Morgan (H.F.S) i et lite verksted i Malvern, Storbritannia. Fra 1909 til 1936 bygget de kun 3-hjulinger, i forskjellige varianter som 4-seters familiebiler til to-seters racingbiler.

I 1936 ble deres første bil med fire hjul lansert, Morgan 4-4. Den fikk dette navnet på grunn av sine fire hjul og fire sylindre. Med stålchassis og karosseriramme i engelsk ask, kombinerte den lav vekt med solid konstruksjon og ble umiddelbart en suksess.

Morgan utviklet flere modellvarianter som Plus 4, Plus 8 og Roadster V6, alle basert på den samme teknologien med stålchassis og karosseriramme i ask, med håndbankede aluminiumspaneler. Først i 2020 ble denne konstruksjonen avløst av den nye CX Bonded Aluminium-plattformen.

Morgans nyeste sportsbiler, Plus Four og Plus Six er produsert på en helt ny aluminiumsplattform kalt CX-Generation Aluminium Platform. Denne nye Bonded Aluminium-plattformen er dobbelt så vridningstiv som aluminiumchassiset benyttet for Aero8- og de siste Plus 8 modellene. Sammenlignet med den tradisjonelle Plus 4, er den nye Plus Four en helt ny bil på alle måter med moderne sportsbilegenskaper, vesentlig bedre plass innvendig og vesentlig bedre komfort.

Ytelsene er også på et helt annet nivå. Den er totalt stabil i 230-240 km/t på tyske motorveier og akselererer kraftig på alle gir. Samtidig er bensinforbruket beskjedent under cruisefart 100-130 km/t på europeiske motorveier, med imponerende 0,54 l pr. mil.

Thomas Øvreseth

Thomas Øvreseth
Daglig leder

+47 900 11 189