2-liters Twinscroll-turbo - 258 hestekrefter. 8-trinns automat
2021
258 HK
1 125 000
4.8 sek.
240 km/h
240 km/h
4.8 sek.
258 HK
automat
8
bensin
Jaguar Firenze Red metallic
Black Pebble Grain skinninteriør
roadster
8760
17.06.21
2021
Den nye Morgan Plus-serien, bygget på den helt nye og avanserte Bonded Aluminium CX-plattformen, er fortsatt håndbygget av stolte håndverkere med helt spesielle ferdigheter, i den samme fabrikken Morgan sportsbiler har vært bygget siden 1914.
Aluminiums-plattformen og forskjermene er produsert av høyteknologiske samarbeidspartnere, mens resten av bilen er håndbygget på samme måte som Jaguar og Aston Martin bygger sine Continuation-modeller av Jaguar XKSS, C-Type, D-Type og Aston Martin DB5.
Vår bil er lakkert i Jaguar Firenze Red metallic. Med sortlakkerte eikefelger og uten reservehjul, har den en herlig balanse mellom elegant og rampete uttrykk. Den turbomatede 2.0-litersmotoren fra BMW fungerer utmerket sammen med den raske 8-tinns ZF-girkassen.
Denne Morganen er svært lettkjørt og behagelig ved normal kjøring, men skifter umiddelbart til å være en fokusert og presis, moderne sportsbil hvis man "tråkker til".
Nybilpris for tilsvarende utstyrt Plus Four i dag er ca 1.5 millioner kroner.
Selges med 6 mnd/5.000 km garanti og tilstandsrapport.
Levert ny hos Morgan Oslo (Insignia) 17.06.21 til nåværende eier, som er bilsamler og Morganentusiast. Den er meget forsiktig behandlet og har hatt alle servicer og oppgraderinger hos Morgan Oslo.
Den er nettopp omfattende shinet hos Car Spa og vil bli levert med fersk service og tilstandsrapport fra Morgan Oslo.
Morgan Motor Cars ble etablert i 1909, av Henry Frederick Stanley Morgan (H.F.S) i et lite verksted i Malvern, Storbritannia. Fra 1909 til 1936 bygget de kun 3-hjulinger, i forskjellige varianter som 4-seters familiebiler til to-seters racingbiler.
I 1936 ble deres første bil med fire hjul lansert, Morgan 4-4. Den fikk dette navnet på grunn av sine fire hjul og fire sylindre. Med stålchassis og karosseriramme i engelsk ask, kombinerte den lav vekt med solid konstruksjon og ble umiddelbart en suksess.
Morgan utviklet flere modellvarianter som Plus 4, Plus 8 og Roadster V6, alle basert på den samme teknologien med stålchassis og karosseriramme i ask, med håndbankede aluminiumspaneler. Først i 2020 ble denne konstruksjonen avløst av den nye CX Bonded Aluminium-plattformen.
Morgans nyeste sportsbiler, Plus Four og Plus Six er produsert på en helt ny aluminiumsplattform kalt CX-Generation Aluminium Platform. Denne nye Bonded Aluminium-plattformen er dobbelt så vridningstiv som aluminiumchassiset benyttet for Aero8- og de siste Plus 8 modellene. Sammenlignet med den tradisjonelle Plus 4, er den nye Plus Four en helt ny bil på alle måter med moderne sportsbilegenskaper, vesentlig bedre plass innvendig og vesentlig bedre komfort.
Ytelsene er også på et helt annet nivå. Den er totalt stabil i 230-240 km/t på tyske motorveier og akselererer kraftig på alle gir. Samtidig er bensinforbruket beskjedent under cruisefart 100-130 km/t på europeiske motorveier, med imponerende 0,54 l pr. mil.
Thomas Øvreseth
Daglig leder
Send e-post
+47 900 11 189