2008
395 HK
685 000
5,3 sek.
250 km/h
En av Jaguars beste luksussedaner noensinne!
250 km/h
5,3 sek.
395 HK
automat
6
bensin
Pearl Grey metallic
Ivory skinninteriør med Warm Charcoal kontrastsømmer, dashbordtopp og dørtopper
sedan
76950
22.08.07
2008
Denne Jaguar XJR´en er en av de vakreste og beste Grand Touring bilene man kan kjøpe i forhold til pris. Den konkurrerte med biler som Maserati Quattroporte, Audi S8, Mercedes S-Klasse og BMW 7-serie.
Med sitt umiskjennelige, tidløse design og nydelige byggekvalitet, vil jeg si at denne XJR´en virkelig er "proper value for money"!
Solgt ny av meg hos Jaguar Norge 22. august 2007. Den har hatt 5 eiere, fulgt servicer hos Jaguar Norge / Insignia og har vært meget godt ivaretatt siden ny. Siden 2021 har den vært del av en privat bilsamling. Den har ikke vært vinterkjørt på mange år, men ble sandblåst under og understellsbehandlet i fjor. Den har vært shinet regelmessig hos Car Spa Oslo og ser omtrent ut som da jeg solgte den ny.
Blir levert med fersk service og tilstandsrapport.
Dette er den nest siste XJR som ble solgt ny i Norge og den eneste XJR i Norge med disse spesifikasjonene. Den har en sofistikert fargekombinasjon og alt det riktige utstyret.
Veiledende pris i 2008 var kr. 1.732.450,-
Jaguar har alltid vært opptatt av å bygge biler som leverer kjøreglede og gode kjøreegenskaper. Under utviklingen av denne XJ-generasjonen, ble bilene testet hardt i temperaturer opp mot 50 grader i Arizona og ned mot -40 grader i Nord-Canada. De testet bremser, motorer, drivverk og kjølesystemer ved å utsette bilene for ekstreme påkjenninger over Europas høyeste og bratteste alpepass og bilenes holdbarhet i tester som tilsvarte 160.000 km med høyhastighetskjøring på Autobahner og 240.000 km med "whole Life" kjøring. To ganger. En av testrutine Jaguar Cars brukte mye i utviklingen av denne modellen, var en 22 km lang, svingete landevei igjennom Eiffel-skogen i Tyskland. Ruten inneholder 73 svinger og alle typer kjøreunderlag, vinkler og stigninger. Jaguar XJ prototyper gjennomgikk harde tester i mer enn 8.000 km på denne veien. Den kalles "Nordschleife" og er den største delen av den legendariske racerbanen Nürburgring. Nürburgring ble åpnet som en Grand Prix bane i 1927 og er kjent som den ultimate testen for å finne ut hva som gjør en superbil til nettopp superbil.
Med lightweight aluminiumskonstruksjon, kraftig, kompressormatet V8, en myk men hurtig 6-trinns automatkasse og avansert hjuloppheng, var det ingen andre luksussedaner som kjørte like bra, i følge bilmagasinet EVO.
Thomas Øvreseth
Daglig leder
Send e-post
+47 900 11 189