Jaguar XJR 4.2 V8 S/C / Solgt

Årsmodell:

2008

Ytelse:

395 HK

Pris:

685 000

0-100:

5,3 sek.

Toppfart:

250 km/h

Del denne bilen på:

En av Jaguars beste luksussedaner noensinne!

Spesifikasjoner

Toppfart:

250 km/h

0-100:

5,3 sek.

Ytelse:

395 HK

Gearkasse:

automat

Antall gear:

6

Drivstoff:

bensin

Eksteriørfarge:

Pearl Grey metallic

Interiørfarge:

Ivory skinninteriør med Warm Charcoal kontrastsømmer, dashbordtopp og dørtopper

Karosseri:

sedan

Kilometerstand:

74450

Reg. første gang:

22.08.07

Årsmodell:

2008

Mer om bilen

Denne Jaguar XJR´en er en av de vakreste og beste Grand Touring bilene man kan kjøpe i forhold til pris. Den konkurrerte med biler som Maserati Quattroporte, Audi S8, Mercedes S-Klasse og BMW 7-serie. 
Med sitt umiskjennelige, tidløse design og nydelige byggekvalitet, vil jeg si at denne XJR´en virkelig er "proper value for money"!

Utstyr

Infotainment

  • Navigasjonssystem med 7" Touchscreen - DVD-basert
  • Jaguar Premium Sound System med 12 høyttalere og CD-spiller, 320W
  • CD-skifter med plass til 6 CD-plater i bagasjerommet
  • Rear Multimedia System
  • Bluetooth

Sikkerhet

  • Adaptive Restraint Technology System (ARTS)
  • Airbags for fører og passasjer foran
  • Sideairbags for fører og passasjerer
  • Hodeairbags foran og bak
  • Antiwhiplash-seter foran
  • ABS-bremser med elektronisk bremsekraft distribusjon
  • Emergency Brake Assist (EBA)
  • Energy absorbent seating system
  • Automatiske setebeltestrammere foran og bak
  • ISOFIX-setebeltefester for barneseter i baksetet
  • Traction Control
  • Dynamic Stability Control (DSC) med Panic Brake Assist
  • Jaguar alarm med bevegelsessensor, glassensor og startsperre

Eksteriør

  • Bi-Xenon lys
  • Parkeringssensorer foran og bak
  • Elektrisk soltak i glass
  • Elektrisk foldbare, automatisk nedblendbare og oppvarmede sidespeil med bakkelys
  • Integrert garasjedøråpner
  • Oppvarmet frontrute
  • Regnsensor
  • Tåkelys bak
  • Servolukking av bagasjelokk
  • Grillramme lakkert i bilens farge
  • Vinduslister og dørlister lakkert sort
  • Mesh Grille
  • Aluminium finish power vents
  • Sommerdekk på Zepang lettmetallfelger, 20"

Interiør

  • 16/12-veis elektrisk justerbare forseter med 3 minner for fører, oppvarmede og ventilerte 
  • R-sportsseter i Ivory med Warm Charcoal stitching og preget R-logo i nakkestøtter. Oppvarmede bakseter
  • Oppvarmet treratt med skinnbesetning, elektrisk justerbart m/3 minner og R-gearkule i skinn/krom
  • Elektrisk justerbare pedaler med 3 minner 
  • Burr Walnut trepaneler
  • Tillegg for Ivory skinnfarge
  • Automatisk klimaanlegg med to individuelle soner
  • Automatisk nedblendbart innvendig speil
  • Analog klokke
  • Strømuttak i hanskerom og midtkonsoll bak
  • Cigar Lighter foran og bak
  • Doble koppholdere foran og bak
  • Originale teppematter og gummimatter
  • Solgardin i bakruten, elektrisk

Teknisk

  • 6-trinns ZF automatgear, elektronisk styrt
  • Luftfjæring
  • CATS (Computer Active Technology Suspension)
  • Sportsfjæring
  • Adaptive Cruise Control
  • Trip Computer
  • Elektronisk parkeringsbrems
  • Hastighetsavhengig servostyring
  • High performance R braking system
  • Bremseskiver foran og bak, ventilerte
  • Sortlakkerte bremsekalippere med R-logo
  • Aluminiumskarrosseri og plattform

Historikk

Solgt ny av meg hos Jaguar Norge 22. august 2007. Den har hatt 5 eiere, fulgt servicer hos Jaguar Norge / Insignia og har vært meget godt ivaretatt siden ny. Siden 2021 har den vært del av en privat bilsamling. Den har ikke vært vinterkjørt på mange år, men ble sandblåst under og understellsbehandlet i fjor. Den har vært shinet regelmessig hos Car Spa Oslo og ser omtrent ut som da jeg solgte den ny.

Blir levert med fersk service og tilstandsrapport.

Fun facts

Dette er den nest siste XJR som ble solgt ny i Norge og den eneste XJR i Norge med disse spesifikasjonene. Den har en sofistikert fargekombinasjon og alt det riktige utstyret. 
Veiledende pris i 2008 var kr. 1.732.450,-

Jaguar har alltid vært opptatt av å bygge biler som leverer kjøreglede og gode kjøreegenskaper. Under utviklingen av denne XJ-generasjonen, ble bilene testet hardt i temperaturer opp mot 50 grader i Arizona og ned mot -40 grader i Nord-Canada. De testet bremser, motorer, drivverk og kjølesystemer ved å utsette bilene for ekstreme påkjenninger over Europas høyeste og bratteste alpepass og bilenes holdbarhet i tester som tilsvarte 160.000 km med høyhastighetskjøring på Autobahner og 240.000 km med "whole Life" kjøring. To ganger. En av testrutine Jaguar Cars brukte mye i utviklingen av denne modellen, var en 22 km lang, svingete landevei igjennom Eiffel-skogen i Tyskland. Ruten inneholder 73 svinger og alle typer kjøreunderlag, vinkler og stigninger. Jaguar XJ prototyper gjennomgikk harde tester i mer enn 8.000 km på denne veien. Den kalles "Nordschleife" og er den største delen av den legendariske racerbanen Nürburgring. Nürburgring ble åpnet som en Grand Prix bane i 1927 og er kjent som den ultimate testen for å finne ut hva som gjør en superbil til nettopp superbil.

Med lightweight aluminiumskonstruksjon, kraftig, kompressormatet V8, en myk men hurtig 6-trinns automatkasse og avansert hjuloppheng, var det ingen andre luksussedaner som kjørte like bra, i følge bilmagasinet EVO.

Thomas Øvreseth

Thomas Øvreseth
Daglig leder

+47 900 11 189