2-liters Twinscroll-turbo - 258 hestekrefter. 6-trinns manuell
2020
258 HK
1 125 000
5.2 sek.
240 km/h
Dette er en av de morsomste sportsbilene på markedet og antagelig den sportsbilen med høyest sosial aksept. Morgan brukte for noen år siden følgende slagord i en annonse "A Morgan gives you more smiles per mile than any other car".
240 km/h
5.2 sek.
258 HK
manuell
6
bensin
Sports Green
Tan skinninteriør med British Green Stitching & Piping
roadster
19000
20.11.20
2020
Den nye Morgan Plus-serien, bygget på den helt nye og avanserte Bonded Aluminium CX-plattformen, er fortsatt håndbygget av stolte håndverkere med helt spesielle ferdigheter, i den samme fabrikken Morgan sportsbiler har vært bygget siden 1914.
Aluminiums-plattformen og forskjermene er produsert av høyteknologiske samarbeidspartnere, mens resten av bilen er håndbygget på samme måte som Jaguar og Aston Martin bygger sine Continuation-modeller av Jaguar XKSS, C-Type, D-Type og Aston Martin DB5.
Vår bil er lakkert i den tradisjonelle Sport Green fargen. Med sortlakkerte eksteriørdetaljer, sorte eikefelger og sports-eksos, har den en herlig balanse mellom elegant og rampete uttrykk. Den turbomatede 2.0-litersmotoren fra BMW fungerer utmerket sammen med den manuelle 6-tinns girkassen. Denne Morganen er svært lettkjørt og behagelig ved normal kjøring, men skifter umiddelbart til å være en fokusert og presis, moderne sportsbil hvis man "tråkker til".
Nybilpris for tilsvarende utstyrt Plus Four i dag er over 1.6 millioner kroner.
Selges med 12 mnd/10.000 km garanti.
Levert ny hos Louwman Exclusive i Nederland 24.11.20 til kunde i Belgia. Byttet inn i Maserati sent på høsten-22 hos Louwman Exclusive. Oppgradert med 2022MY Comfort Plus seter samt alle tekniske og kosmetiske forbedringer som Morgan Motor Company anbefalte.
Bilen hadde service hos Louwman Exclusive i april-23, like før vi hentet den og importerte den til Norge.
Den vil bli levert med ny service denne våren.
Morgan Motor Cars ble etablert i 1909, av Henry Frederick Stanley Morgan (H.F.S) i et lite verksted i Malvern, Storbritannia. Fra 1909 til 1936 bygget de kun 3-hjulinger, i forskjellige varianter som 4-seters familiebiler til to-seters racingbiler.
I 1936 ble deres første bil med fire hjul lansert, Morgan 4-4. Den fikk dette navnet på grunn av sine fire hjul og fire sylindre. Med stålchassis og karosseriramme i engelsk ask, kombinerte den lav vekt med solid konstruksjon og ble umiddelbart en suksess.
Morgan utviklet flere modellvarianter som Plus 4, Plus 8 og Roadster V6, alle basert på den samme teknologien med stålchassis og karosseriramme i ask, med håndbankede aluminiumspaneler. Først i 2020 ble denne konstruksjonen avløst av den nye CX Bonded Aluminium-plattformen.
Morgans nyeste sportsbiler, Plus Four og Plus Six er produsert på en helt ny aluminiumsplattform kalt CX-Generation Aluminium Platform. Denne nye Bonded Aluminium-plattformen er dobbelt så vridningstiv som aluminiumchassiset benyttet for Aero8- og de siste Plus 8 modellene. Sammenlignet med den tradisjonelle Plus 4, er den nye Plus Four en helt ny bil på alle måter med moderne sportsbilegenskaper, vesentlig bedre plass innvendig og vesentlig bedre komfort.
Ytelsene er også på et helt annet nivå. Den er totalt stabil i 230-240 km/t på tyske motorveier og akselererer kraftig på alle gir. Samtidig er bensinforbruket beskjedent under cruisefart 100-130 km/t på europeiske motorveier, med imponerende 0,54 l pr. mil
Thomas Øvreseth
Daglig leder
Send e-post
+47 900 11 189