2004
395 HK
375 000
5,3 sek.
250 km/h
Rålekker Jaguar XJR i sjelden fargekombinasjon til sympatisk pris. Grip muligheten!
250 km/h
5,3 sek.
395 HK
automat
6
bensin
Quartz micatallic
Sportsinteriør i Ivory /Warm Charcoal skinn
sedan
119212
30.10.03
2004
Jaguar XJR var en av de mest distingverte sportssedanene i luksusbil-segmentet i 2004. Med skinn og trepaneler spesielt utvalgt til hver bil og stor grad av håndverk, har interiøret en særegen og intim atmosfære med høy kvalitetsfølelse. Og med aluminiumskarrosseriets stramme men tidløse design, demonstrerer den hvordan Jaguar Cars behersket håndverk og finesse på denne tiden.
Denne bilen har kun vært eid av voksne bilentusiaster og den har vært stelt og passet godt på i alle år.
Den leverer en imponerende kjøre- og eierglede og kombinert med den sympatiske prisen er dette et sjeldent godt kjøp!
Jeg solgte denne Jaguaren ny på eksportskilter til en kunde som flyttet til Spania, i oktober 2003. Han eide bilen i mer enn 15 år, før han solgte den til en annen nordmann i Spania. Eier nr. 2 tok den med hjem til Norge i 2023, altså 20 år etter at den ble eksportert. Totalt har den kun hatt fire eiere siden ny og bærer preg av å ha vært ivaretatt på en skikkelig måte i alle år.
Siden den kom til Norge har den vært oppgradert grundig teknisk og kosmetisk for betydelige penger, slik at den nå fremstår så fin at det er vanskelig å tro at den faktisk er 22 år gammel.
Dette er den eneste XJR som ble solgt ny i Norge med denne fargekombinasjonen. Den er helt spesielt fin og har alt det riktige utstyret.
Jaguar har alltid vært opptatt av å bygge biler som leverer kjøreglede og gode kjøreegenskaper. Under utviklingen av denne XJ-generasjonen, ble bilene testet hardt i temperaturer opp mot 50 grader i Arizona og ned mot -40 grader i Nord-Canada. De testet bremser, motorer, drivverk og kjølesystemer ved å utsette bilene for ekstreme påkjenninger over Europas høyeste og bratteste alpepass og bilenes holdbarhet i tester som tilsvarte 160.000 km med høyhastighetskjøring på Autobahner og 240.000 km med "whole Life" kjøring. To ganger. En av testrutine Jaguar Cars brukte mye i utviklingen av denne modellen, var en 22 km lang, svingete landevei igjennom Eiffel-skogen i Tyskland. Ruten inneholder 73 svinger og alle typer kjøreunderlag, vinkler og stigninger. Jaguar XJ prototyper gjennomgikk harde tester i mer enn 8.000 km på denne veien. Den kalles "Nordschleife" og er den største delen av den legendariske racerbanen Nürburgring. Nürburgring ble åpnet som en Grand Prix bane i 1927 og er kjent som den ultimate testen for å finne ut hva som gjør en superbil til nettopp superbil.
Med lightweight aluminiumskonstruksjon, kraftig, kompressormatet V8, en myk men hurtig 6-trinns automatkasse og avansert hjuloppheng, var det ingen andre luksussedaner som kjørte like bra, i følge bilmagasinet EVO.
Thomas Øvreseth
Daglig leder
Send e-post
+47 900 11 189