2008
298 HK
450 000
6,6 sek.
250 km/h
Rålekker Jaguar XJ i sjelden fargekombinasjon. Grip muligheten!
250 km/h
6,6 sek.
298 HK
automat
6
bensin
Porcelain White
Dove Soft Grain Leather with Granite piping
sedan
75787
07.08.07
2008
Denne Jaguar Sovereignen er en av de vakreste og beste luksus limousinene man kan kjøpe i forhold til pris. Den konkurrerte med biler som Maserati Quattroporte, Audi A8, Mercedes S-Klasse og BMW 7-serie.
Med sitt umiskjennelige, tidløse design og nydelige byggekvalitet, vil jeg si at denne Jaguaren virkelig er "proper value for money"!
I Long Wheel Base utgave (LWB) er baksetekomforten utsøkt. Samtidig betyr forlenget akselavstand enda bedre fjæringskomfort og stabilitet i høye hastigheter.
Dette eksemplaret er meget elegant i fargekombinasjonen Porcelain / Dove og med de flotte 20" Sepang-felgene, spesiallaget av BBS for Jaguar.
Solgt ny av Garage Tarcisio Pasta i Cadenazzo - den italienske delen av Sveits - 7. august 2007. Den har god servicehistorikk fra Sveits og ble importert til Norge av nåværende eier 6. oktober 2025.
Den er nettopp blitt omfattende shinet hos Car Spa hvor den blant annet fikk keramisk lakkforsegling.
Bilen leveres med fersk service og tilstandsrapport.
Det elegante skinninteriøret av fineste Soft Grain kvalitet, kommer fra land hvor man ikke bruker gjerder som gir hudskader på dyrene og er håndsydd. Og treverket du ser er ekte Valnøtt, forsiktig utvalgt av spesialistene hos Jaguar individuelt til hver bil, behandlet for hånd og "mirror matched", som betyr at trelistene på hver side av bilen er et speilbilde av hverandre.
Dette er én av få Sovereign 4.2 Long Wheel Base (X358) i Norge. Den har en sofistikert fargekombinasjon og alt det riktige utstyret.
Veiledende pris i 2008 var kr. 1.443.760,-
Jaguar har alltid vært opptatt av å bygge biler som leverer kjøreglede og gode kjøreegenskaper. Under utviklingen av denne XJ-generasjonen, ble bilene testet hardt i temperaturer opp mot 50 grader i Arizona og ned mot -40 grader i Nord-Canada. De testet bremser, motorer, drivverk og kjølesystemer ved å utsette bilene for ekstreme påkjenninger over Europas høyeste og bratteste alpepass og bilenes holdbarhet i tester som tilsvarte 160.000 km med høyhastighetskjøring på Autobahner og 240.000 km med "whole Life" kjøring. To ganger. En av testrutine Jaguar Cars brukte mye i utviklingen av denne modellen, var en 22 km lang, svingete landevei igjennom Eiffel-skogen i Tyskland. Ruten inneholder 73 svinger og alle typer kjøreunderlag, vinkler og stigninger. Jaguar XJ prototyper gjennomgikk harde tester i mer enn 8.000 km på denne veien. Den kalles "Nordschleife" og er den største delen av den legendariske racerbanen Nürburgring. Nürburgring ble åpnet som en Grand Prix bane i 1927 og er kjent som den ultimate testen for å finne ut hva som gjør en superbil til nettopp superbil.
Med lightweight aluminiumskonstruksjon, kraftig V8, en myk men hurtig 6-trinns automatkasse og avansert hjuloppheng, var denne XJ-modellen den mest agile luksussedanen i sin klasse.
Thomas Øvreseth
Daglig leder
Send e-post
+47 900 11 189